1/3 din alimentele europene prezintă diferențe de calitate

1/3 din alimentele europene prezintă diferențe de calitate

Centrul de cercetare al Comisiei Europene a efectuat între Noiembrie și Decembrie 2018 o cercetare în privința suspiciunilor că există diferențe de calitate între produsele distribuite în Uniunea Europeană.

În total au participat 19 state la studiu (nu și România) și s-au luat în calcul 128 de branduri și 1380 de produse. Studiul arată că 9% din produsele ”identice” vândute în UE prezintă de fapt diferențe de ingrediente deși ambalajele sunt la fel. În plus, 22% de produse prezintă diferențe calitative însă doar mici diferențe de ambalaj. Asta înseamnă ca 31% dintre produsele alimentare vândute pe piața comună europeană sunt gândite pentru ”categorii” diferite de consumatori în funcție de state sau se încearcă maximizarea profitului în detrimentul drepturilor consumatorilor.

Această prezentare necesită JavaScript.

Ce urmări a generat acest studiu? S-a dezvoltat o metodologie comună pentru testarea produselor alimentare și s-a hotărât alocarea a 1.25 milioane de euro pentru întărirea a instituțiilor ce apără drepturile consumatorilor în cadrul pieței unice europene.

Voi ați remarcat diferențe între produsele achiziționate în alte țări europene?

Close Menu
%d blogeri au apreciat: